Cum ai descoperit valsul cu citirea rapida si apoi cu invatarea eficienta?

Valsul cu citirea rapida a inceput in momentul in care am ajuns asistent trainer la Centrul Gifted Education. Aici am fost repartizata sa asist la cursul de citire rapida si am fost impresionata cand am vazut ca un copil de clasa a treia citea de 3 ori mai repede decat mine si retinea de doua ori mai multa informatie, asta dupa ce terminasem deja facultatea. Ma uitam la acei copii, uimita de cum abordau informatia dintr-un spatiu de joc, de relaxare si curiozitate. Recunosc faptul ca, la inceput, incantarea s-a transformat in frustrare, iar dupa o saptamana am mers la trainerul care sustinea acest curs si i-am spus: „Vreau sa stiu ce faci si cum faci!”. Practic asa a inceput colaborarea mea cu Asociatia Infospeed. Dupa aproape doi ani in cadrul acestei asociatii mi-am dat seama ca invatarea este mai mult decat citire si memorare. Invatarea este de fapt reamintire, este punerea in practica a ceea ce stim deja, iar ceea ce am eu de facut este sa indrum Oamenii sa faca trecerea de la niste informatii acumulate intr-un cadru artificial, steril la a vedea aplicabilitatea in viata lor de zi cu zi, contribuind astfel atat la imbunatatirea vietii lor cat si a umanitatii. Imi place sa spun despre invatarea eficienta ca reprezinta inca un motiv sa te cunosti pe tine. Procesul porneste de la exterior spre interior. Ideal ar fi sa fie invers. Ajungi sa inveti eficient atunci cand esti aliniat cu toate cele trei structuri: Minte – Trup – Suflet.

Ce te anima in ceea ce faci?

Ma anima dorinta de a cunoaste si re-cunoaste cat mai mult din potentialul cu care am fost inzestrati, ma anima dorinta de a ajunge la sfera din nOi, dar si bucuria pe care o vd pe chipurile Oamenilor atunci cand se deschid fata de informatie. Citirea clasica eu o vad ca pe o haina greoaie, veche, prafuita pe care atunci cand o abandonezi si imbratisezi citirea rapida sau conectiva dintr-o data parca te simti eliberat de povara credintelor si limitarilor care nu te mai ajuta. Dintr-o data poti privi spre tine, te simti usor, liber, te poti bucura si poti experimenta tot ce simti ca te face sa zbori.

Cand ajungi la partea de memorare creativa, aici deja regasesti copilul din tine si iti reamintesti sa te joci pentru ca memorarea creativa presupune imaginatie, creativitate, joc, bucurie, deschidere, relaxare. Tinand copilul de mana pasesti in lumea invatarii eficiente care presupune deschidere la un alt nivel. Ca sa potrivesti piesele in acest puzzle este nevoie sa vezi lucrurile interconectate, sa-ti deschizi orizonturile pentru a vedea intregul.

Ce le putem spune copiiilor despre ele?

Copiilor le spunem despre citirea rapida ca este o bagheta magica ce le activeaza puterile. Tot ce trebuie sa faca pentru a creste aceste abilitati este sa actioneze dintr-un spatiu de curiozitate, sa aiba incredere in puterile lor si sa le exerseze cu drag si bucurie. Invatarea eficienta este ca o fereastra prin care intra lumina. Cu cat fereastra este mai mare cu atat intra mai multa lumina in viata lor si pot vedea mai mult din realitatea care ii inconjoara putand astfel sa observe intregul. Geamul ferestrei, numita invatare eficienta, necesita o ingrijire mai aparte pentru ca se murdareste foarte rapid datorita gandurilor, emotiilor sau sentimentelor negative. Cand geamul este murdar, nu mai intra asa multa lumina in viata noastra si atunci ne simtim tristi, nu mai avem motivatie si energie pentru a face activitati care candva ne faceau placere. Printr-un geam murdar Cavalerul Inspiratie si Zana Creativitate nu pot intra.

Ce feedback-uri ti-au daruit oameniii pasionati de patrunderea in versul divin al unei realitati? Dar copiii?

Am foarte putine feedback-uri in care Oamenii imi spun ca sunt incantati de faptul ca in urma cursului si-au marit viteza de citire. Majoritatea feedback-urilor suna in felul urmator: „Pentru mine cursul a fost o trambulină pentru a face un salt important spre un alt nivel de conștientizare a resurselor și mecanismelor noastre interioare”, sau “Este un curs cu un impact mare, care pe lângă faptul că ne învață niște tehnici de citire, ne ajută să ne descoperim în profunzime și să realizăm ca noi suntem principala cauză a nerealizărilor noastre în viață.” Sau “Acest workshop a depășit cu mult așteptările mele, aducând informații noi, trăiri și experiențe revelatorii, prin multiplele și ingenioase conexiuni. O fetita de 11 ani mi-a spus la un moment dat: „Stii Georgiana, de cand lucrez cu tine eu sunt mult mai fericita. Inainte imi dadeam seama ca am fost fericita abia dupa ce momentul trecea. Ma uitam inapoi si ma vedeam pe mine ca intr-un film din care eu nu imi aminteam mai nimic. Acum realizez cand sunt fericita si pot sa amplific aceasta stare la infinit”.
Alti copii imi spun ca de fiecare data cand ne intalnim au un chef fantastic de a invata lucruri noi, sau imi spun ca se simt increzatori, creativi si liberi pentru ca pot scoate la suprafata tot ce le trece prin minte fara sa le fie teama ca ceea ce o sa spuna, sau o sa faca o sa deranjeze pe cineva.

Cum poate rescrie invatarea in flow, pasii nostri ?

In primul rand nu poti invata in flow daca ai o minte prea agitata sau daca ai lasat emotiile negative sa se transforme in otravuri pentru corp- minte si suflet. Invatarea in flow presupune o curatare pe toate cele trei structuri, presupune o stare de multumire, recunostinta, bucurie, frumusete, armonie, uimire, curiozitate. Din acest motiv cele mai bune rezultate de pana acum au fost obtinute de copii si nu de adulti.

Invatarea in flow ne modifica la propriu creierul, ne remodeleaza corpul si ne schimba atitudinea fata de tot ce ne inconjoara.

Cand bucuria anima invatarea ce simt copiii?

Cand bucuria anima invatarea copiii isi dezvelesc darurile cu care au venit, infloresc si lumineaza in culori in care nu i-ai mai vazut pana atunci.

Cum ai descrie triunghiul format din reamintire-invatare creativa-frecventa geniu?

Noi toti stim totul, trebuie doar sa ne reamintim, iar reamintirea de multe ori nu se poate face datorita blocajelor mentale. Invatarea creativa uneste gandirea cu simtirea, iar cand cele doua se intalnesc se produce inaltarea, zborul, flow-ul.

Geniile stiu ca stiu, tocmai din acest motiv sunt autodidacti si evita scolile traditionale care le taie aripile si ii impiedica sa realizeze opera pentru care au venit aici.

Reamintirea este favorizata de invatarea intr-un mediu creativ, luminos, armonios, care da libertatea geniilor sa aleaga doar acele activitati sau carti scrise in Gratie Divina contribuind astfel la ridicarea umanitatii.