Inaintea fiecarui mare eveniment, ghidul cunoscand destinul omului pe care il protejeaza, cheama o treime ad-hoc necesara pentru trecerea acelei probe.
In taina, Domnul a revelat acest lucru ucenilor sai insa nu a fost consemnat de Sfintii Evanghelisti pentru ca era imposibil de inteles de catre lumea neinitiata. El le-a spus ucenicilor: Nici un fiu al meu nu va fi lasat singur, cand va trece probele destinului sau, ci intotdeauna va fi asistat de cei din treimea sa necesara….
Asemenea asistente trei-una, reprezentand Sfanta Trinitate planetara prezideaza actul nasterii noului prunc. Aceasta prezenta treimica este simbolizata prin cele trei zane sau ursitoare din traditia poporului nostru. Tot o forta treimica se instituie si la o schimbare sociala in sanul unui popor. De asemenea la moartea unui om in afara mesagerilor destrupatori asista si treimica investitura care va primi in brate duhul destrupat pentru a-l aduce sus la Forta spirituala treimica permanenta.
Cand privim icoana Sf Gheorghe avem de-a face cu un frumos simbol, o reprezentare tainica a unui adevar ceresc. Calul simbolizeaza Omul, Balaurul este o simbolizare a evenimentelor viitoare triste si dureroase iar Sfantul este spritul ajutator din spatiu. Sfantul nu ar putea birui Balaurul daca vointa sa nu s-au uni cu a Omului-Calul.
Sfintii Parinti cunoscand puterea fortei treimice au exprimat aceasta stiinta, simbolizand-o in icoana Sf Gheorghe. Prin urmare omul nu este lasat singur in preajma evenimentelor mari, in spatele sau se afla un spirit, echivalentul Sf Gheorghe care te apara nu ca o forta unitara ci ca o forta treimica.
Din tainele vietii si ale universului, Scarlat Demetrescu