Invatarea provocare-internalizare tasneste din triunghiul descris de teme-daruri-salturi de intelegere si ea ne dezvaluie la scoala vietii, felul in care noi activam Sfera care Suntem si valsul ei pe Spirala Inaltarii.

In scoala traditionala ne-a fost predata invatarea de tip incercare-eroare insa ea nu exista pentru ca Universul nu ne raspunde cu erori iar incercarile sunt preaminunatele provocari prin care temele individuale si temele comune familiei de lumina ne sunt revelate.

Fara aceste fantani arteziene care ne arata rostul unei zile, noi nu putem transforma colturile interioare in unitati de intelepciune, in internalizari prin care Omul Frumos, Reintregit, Indumnezeit straluceste.

Ispita despre care vorbeste Ortodoxia sau incercarea sunt tasniri de Sens, invitatii in miezul fiintei noastre, rostogoliri de lumini in camerele neumblate ale fiintei noastre.

Fara lanterna provocarii noi nu rasfoim tema acceptarii a aceea ce este a asa cum este, a rabdarii, a compasiunii, a bucuriei de a fi, a iubirii fara conditii, a pacii, a iertarii, a increderii in sine s.a.

Si afundandu-ne in tema si afland diamantul ei ne umplem cu luminitele intelegerii dand voie Sferei care Suntem sa straluceasca.

Toate internalizarile sunt dospiri, coaceri in cuptorul Provocarii, decantari, asezari, innoiri.

Invitand provocarea in interiorul tau acolo unde este Tema, ea iti va arata Darul si apoi in aurul Intelegerii, iti vei reaminiti.

Taina recunoasterii de sine se deschide cu aceasta invatare si se dezvaluie in hora suratelor ei: invatarea in somn, prin insight, in preajma oamenilor frumosi, in trialog, prin cultivarea darurilor, prin calatorii spirituale, initieri, imbratisand natura, meditand.