„ E un canon dat de Maica Domnului prin Moş Ilie şi Părintele Arsenie Boca pentru mamele care au avortat. Eu nu fac decât să transmit mai departe ce mi-au spus ei. […] Ai luat viaţa dată de Dumnezeu, la ce te aştepţi!? Cam cum să fie efectul pentru tăierea vieţii!? […] Dumnezeu nu obligă pe nimeni ce să facă cu libertatea sa. El ne învaţă. Avem poruncile, trebuie să le respectăm, dacă vrem să ne fie bine! ”
Despre canonul pentru pruncii avortaţi am aflat de la o prietenă a mea, Augustina Lelia Dumitru, sfetnicul meu, aşa cum îmi place să o numesc. împreună cu ea am conceput un set de întrebări pentru Părintele Panteiimon, pentru a răspunde interesului stârnit în rândul femeilor care au făcut avorturi şi care voiau să ştie cu exactitate ce procedură trebuie să urmeze pentru a duce la lumină pruncii ucişi în acest fel.
D.G.: Părinte, multe femei m-au întrebat dacă acest canon poate fi făcut şi de o altă persoană, în afară de mama care a avortat copilul.
Părintele Pantelimon: Nimeni nu poate. Doar mama care i-a avortat. Ea i-a tăiat viaţa, ea trebuie să-l boteze! Nimeni nu se poate băga în treaba asta.
D.G.: Nici părintele duhovnic sau preotul din parohie? Sau poate naşii, ca părinţi duhovniceşti ai familiei copilului avortat?
Părintele Pantelimon: Nu! Cine i-a tăiat viaţa? Mama! Şi dacă ea i-a tăiat viaţa, numai ea poate să facă acest canon. Preotul poate însă susţine botezul pruncului avortat cu rugăciuni speciale. Ştie el care sunt acelea. Preotul face botezul unui copil născut, nu al unuia avortat, că nu el i-a luat viaţa, ci mama copilului. Ea e responsabilă cu scoaterea pruncului din iad, cu salvarea lui! Ea i-a tăiat viaţa, doar ea poate să-l salveze!
D.G.: Sfinţia Voastră, dacă mama nu ştie ce era pruncul avortat: băiat sau fată, ce nume îi pune?
Părintele Pantelimon: Cum o tăia-o pe ea capul! Nu contează că nu ştie. Important e să-i dea un nume de botez. Poate face botezul acasă. Cumpără hăinuţele pentru copil, le aşază frumos pe pat sau pe o masă. Aprinde o lumânare din ceară curată. Neapărat să fie din ceară curată! Şi trebuie să citească Paraclisul Maicii Domnului. Apoi să dea nume copilului şi să stropească hăinuţele, cumpărate deja pentru prunc, ca la botez, cu aghiazmă, de trei ori. Şi să spună, atunci când dă cu apă, în semnul crucii, prima oră: „Se botează”… cutare, numele pus copilului: „în numele Tatălui!”, apoi stropeşte a doua oară, în semnul crucii, şi spune: „Şi al Fiului!”, iar după ce stropeşte şi a treia oară, spune: „Şi al Sfântului Duh! Amin!”. Deci, dă cu aghiazmă în semnul crucii peste haine şi spune cum spune preotul la botez: „Se botează robul Lui Dumnezeu… cutare, în numele Tatălui, al Fiului şi al Sfântului Duh. Şi apoi, în vecii vecilor. Amin! Preotul bagă copilul în apă de trei ori, iar mamele doar stropesc cu apă sfinţită hăinuţele cumpărate pentru pruncul avortat.
D.G.: Părinte, şi cele bolnave, ele cum fac?
Părintele Pantelimon: Spun şi ele cum pot. Canonul acesta, prin botezul pruncilor avortaţi, i-a rânduit Maica Domnului, care ţipă şi strigă de durere, şi ea înţelege neputinţa mamelor bolnave. Dar numai mamele pot face acest botez. Ele le-au luat viaţa, doar ele pot să le dea viaţa înapoi. Se pot boteza mai mulţi copii odată, dacă a făcut mai multe avorturi. Aşază pe pat hăinuţele cumpărate, cum ar fi: ceva de pus pe cap, bluză sau tricou, o hăinuţă, pantalonaş, ciorapi, ceva de încălţat şi ce mai crede mama că e necesar, dar şi în funcţie de cum are mama bani. Se scriu bileţele cu numele de botez ale copiilor şi se aşază câte un bileţel pe fiecare pacheţel de hăinuţe, ca să nu le greşească numele atunci când rosteşte formula de botez, cum ţi-am spus, prin stropirea hăinuţelor cu aghiazmă de trei ori, în semnul crucii. După ce i-a botezat, în următoarea zi îi trece pe Pomelnic sau la Sfânta Liturghie, la „Adormiţi”, ca pe oricare persoană adormită din neamul ei şi îi face pomenile cuvenite. Spune-le să facă acest canon, că dacă le apucă Ziua Judecăţii, nu mai pot face nimic.
D.G.: Sfinţia Voastră, cum aţi aflat de această rânduială pentru pruncii nebotezaţi?
Părintele Pantelimon: Maica Domnului i l-a spus lui Lui Moş Ilie şi apoi Părintelui Arsenie Boca. Maica Domnului plânge de durere că nici pruncii, nici mamele nu se mântuiesc fără botezul pruncilor avortaţi. Din cauza aceasta, Părintele Arsenie Boca insista atât de mult ca femeile să nu mai facă avorturi, pentru că nu se mântuiesc.
D.G.: Iar despre apa sfinţită, ce fel de aghiazmă trebuie să folosească, mare sau mică?
Părintele Pantelimon: Nu contează! Important e să fie apă sfinţită şi botezul să fie făcut de mamă. Dacă o ajută şi preotul ei duhovnic cu rugăciuni de sprijinire a botezului e şi mai bine. Mamele care au avortat copii trebuie să înţeleagă că doar prin acest botez copiii lor sunt aduşi la lumină.
D. G.: Părinte, când am fost ultima dată la noi la cateheză, la Biserica „Sfântul Andrei”, în Drumul Taberei, un credincios ne-a povestit un vis al său, despre care spunea că i-a marcat profund şi că i-a schimbat radical felul de a se raporta la Dumnezeu şi la efectele faptelor sale.
Povestea acest credincios că a visat că era într-o casă înconjurată de canale subterane şi de pivniţe. La un moment dat, a auzit o voce de femeie care îl striga din acele canale subterane:
„Tată!, ce faci tată?” Iar el a întrebat-o: „De ce îmi spui tată? Eu nu am copii.” Iar femeia i-a răspuns: „Pentru că sunt fiica ta, pentru aceasta îţi spun tată!”. „Nu ai cum, ţi-am spus că nu am copii”, i-a răspuns el, foarte încurcat de cele ce afla, din câte ne-a povestit. Apoi, spunea că îşi aminteşte că a întrebat-o pe femeie câţi ani are şi aceasta i-a răspuns că are 52 de ani, şi după acest răspuns s-a trezit. Nu a mai putut dormi. Dimineaţa, obosit de nesomn, aştepta cu nerăbdare să se trezească şi soţia lui, să discute cu ea. I-a povestit visul, apoi a întrebat-o dacă mai ţine minte cât timp a trecut de la avortul pe care l-a făcut când erau tineri, pentru că, după calculele lui, trecuseră 52 de ani. La acelaşi rezultat a ajuns şi Soţia sa şi s-au speriat. Acum nu ştiau cum să vindece această fractură a conştiinţei lor, cum să aline suferinţa fiicei lor, nenăscute din vina lor. După ce domnul a terminat de povestit, mai mult plângând, i-am cerut voie părintelui meu duhovnic, Nicolae Popescu, să mă lase să vorbesc despre acest canon insuflat de Maica Domnului lui Moş Ilie şi Părintelui Arsenie Boca. Şi a fost de acord şi cu canonul şi să susţină dânsul cu rugăciuni botezul copilului de către mama care l-a avortat.
PărintelePantelimon: Foarte bine, pentru că toţi aceşti copii avortaţi se duc în iad şi îşi blesteamă mamele, pentru că le-au tăiat şansa mântuirii. Prin botez, se naşte omul nou, cel fără păcatul strămoşesc.
Ori prin avort, pruncul se duce în iad pentru păcatul strămoşesc, care s-ar fi anulat prin botez. Ori, neştergându-se acest păcat, pruncul urmează legea păcatului şi se duce în iad. Maica Domnului, în mare mila sa, s-a gândit şi la soarta .acestor prunci avortaţi şi la soarta mamelor care i-au avortat, pentru că fără săvârşirea acestui canon, aceste mame nu se mântuiesc.
Situaţia e foarte gravă, pentru că mamele care avortează prunci nu se mântuiesc! Şi din cauza acestui păcat al avortului, ţara o duce aşa de rău. Ne pedepseşte Dumnezeu pentru că trimitem în iad prunci nevinovaţi. Ei nu au păcate proprii, dar au păcatul strămoşesc. Iar Iisus a venit, ca Dumnezeu, tocmai să şteargă prin botez păcatul protopărinţilor noştri. Iar femeile nu ţin cont de acest mare dar făcut omenirii de Iisus. Femeile trebuie să înţeleagă să nu mai facă avorturi.
D.G.: De la Revoluţie, România a avortat încă o naţie, peste 22 de milioane de prunci. 5 AVORTURI PE MINUT! Aşa arată ultimele statistici.
Părintele Pantelimon: Şi cum să nu se supere Dumnezeu pe noi!?
Ai luat viaţa dată de Dumnezeu, la ce te aştepţi? Cam cum să fie efectul pentru tăierea vieţii, din proprie iniţiativă, prin libertatea ta de voinţă, dată ţie din dragoste de Dumnezeu?
Dumnezeu nu obligă pe nimeni ce să facă cu libertatea sa. El ne învaţă. Avem poruncile,
trebuie să le respectăm, dacă vrem să ne fie bine. Dumnezeu ni le-a dat din dragoste pentru noi, să nu ne chinuim sufletul pe veci.
Nepăzirea poruncilor naşte patimă, iar patima te leagă pe vecie. Şi aici, dar şi după ce mori, sufletul e ţinut de acea patimă. Şi dacă omul nu învinge acea patimă aici, după ce moare, omul nu mai are nicio şansă, conştiinţa lui îl va judeca. De aceea, trebuie să ne luptăm cu patimile aici până le învingem şi să ne ferim să facem păcatul, prin păzirea poruncilor.
D.G.: Unul dintre preoţii tineri despre care v-am povestit că se străduieşte să ducă mai departe misiunea apostolică a Bisericii, spunea într-una dintre predicile sale că „nepăzirea de către toţi oamenii a unei singure porunci din cele 10, distruge ea singură, fără celelalte nouă, umanitatea!”. Spun asta, pentru că am întâlnit multe persoane care sunt supărate pe Dumnezeu că le porunceşte. Li se pare că prin cele 10 porunci li se lezează libertatea.
Părintele Pantelimon: Repet, Dumnezeu nu obligă pe nimeni la nimic! Nici pe protopărinţii noştri, Adam şi Eva, nu i-a obligat cu nimic, chiar dacă le-a poruncit să nu guste din mărul cunoaşterii binelui şi al răului. Cauza a fost neascultarea, iar efectul, transformarea lor, decăderea. Aşa şi cu neascultarea. Ce s-ar întâmpla dacă toată lumea n-ar asculta, dacă nimeni nu mai ascultă de nimeni…? Haos… Vezi cum Dumnezeu, toate cu înţelepciune le-a făcut! El e opus haosului, care e creaţia celui Rău, neascultător şi răzvrătit, lacom şi avid de putere. Dumnezeu nu ne vrea aşa, că ne iubeşte şi face tot ce poate că noi să ne mântuim de bună voie. El respectă alegerea noastră şi, dacă alegem prost, El suferă, iar Maica Domnului plânge tot timpul pentru noi, că suntem neascultători. Iar, cu avortul, fapta e mai gravă decât păcatul uciderii, pentru că prin avort i-ai tăiat pruncului şansa de a se boteza şi de a se mântui. L-ai trimis tu, mamă, în iad pe vecie! Asta ai mai scris-o, nu? Mai scrie-o o dată pentru cine are urechi de auzit! Maica Domnului, în mare milă sa, a găsit soluţia. Aşa de bună e, numai milă! Şi ea nu are linişte şi plânge şi se roagă Lui Iisus să nu-i pedepsească şi să-i scoată din iad pe copiii avortaţi. Mulţi preoţi refuză acest canon. Dar ei trebuie să înţeleagă că ei pot ajuta foarte mult, pentru că pot să se roage pentru copilul botezat. Tu spune-le preoţilor pe care îi cunoşti să se roage, că nu greşesc! Sunt rugăciuni mari şi pot completa botezul făcut de mamă. Deci formula e cea pe care ţi-am spus-o şi spune-i preotului tău duhovnic tot ce ţi-am spus şi să facă aşa, că nu va greşi! E un canon dat de Maica Domnului prin Moş Ilie şi Părintele Arsenie Boca pentru mamele care au avortat. Mai mult de atât nu poate cere nimeni alte dovezi! Eu nu fac decât să transmit mai departe ce mi-au spus ei. E cumva ca la botezul făcut de mamă, atunci când copilul, după naştere, nu poate supravieţui şi nu mai e timp pentru botez. în această situaţie, preotul susţine botezul mamei cu rugăciuni speciale. Eu caut asemănări ca să-i ajut pe preoţi, dar şi de n-ar fi nicio asemănare, tot nu ar conta, că e de la Maica Domnului, iar Fiul ei totdeauna o ascultă, iar la Dumnezeu toate sunt cu putinţă. Şi să îi mai spui preotului tău duhovnic şi celorlalţi preoţi pe care îi cunoşti, că prin pomenirea pruncului avortat cu numele de botez, Biserica, prin citirea pomelnicului, îl scoate pe copil la lumină. Fără Biserică, nu se poate! Ea e cea care îi dă lumină pruncului botezat. Numai că Dumnezeu nu vrea să tulbure Biserica şi de aceea a rânduit ca acest canon să vină de la Maica Domnului, nu de la oameni. Deci, spune-i părintelui tău duhovnic, că prin citirea pomelnicului cu pruncul botezat, el dă lumină copilului şi uşurează de păcate pe mama care a făcut avortul. E mare lucru această rânduială! Nu e nici din cap, nici din vis. Din vis poate să smintească şi preoţii nu fac dacă e din vis. Dar spune-i aşa cum ţi-am spus, că nu e nici din cap, nici din vis! Aici este vorba de poruncă! E poruncă de la Măicuţa Domnului!
D.G.: Iar Măicuţa i-a poruncit lui Moş Ilie să le spună tuturor femeilor pe care le întâlneşte să facă această rânduială, dacă au făcut avort, Părinte?
Părintele Pantelimon: Da, aşa i-a spus! Şi i-a mai poruncit să le spună că cine nu face canonul, lasă copilul în iad şi nu se uşurează de acest păcat. Doar botezat şi trecut pe pomelnic la „Adormiţi”, copilul ajunge la Iisus şi mama scapă de păcat. Pruncul numai prin mântuirea Mamei se mântuieşte! Vezi cu câtă înţelepciune lucrează Dumnezeu, că îl dă pe copil Bisericii şi, la fel, şi pe mamă o dă tot Bisericii şi aşa o dezleagă!?