1. Ce chemari te-au condus la citirea rapida?

 Imi amintesc ca eram prin luna noiembrie 2011 si am avut un moment in care m-am uitat la viața mea de atunci și mi-am dat seama ca este timpul să fac o schimbare. Eram foarte nemultumita de mine. Job-ul pe care il aveam atunci nu imi mai aducea bucurie. Încă stăteam într-o cameră de cămin cu alte 3 fete și mai aveam câteva luni până să finalizez studiile universitare, iar eu credeam despre mine că nu sunt bună de nimic, credeam că nu am niciun dar. În acea seara de noiembrie, am început să plâng si să mă rog să mi se arate la ce sunt bună, ce as putea face cu bucurie. Când m-am oprit din plâns am luat o foaie de hartie si am inceput sa scriu toate calitatile mele pe care le ignorasem in ultima perioada, am scris si cum ar arata job-ul ideal pentru mine si ce impliniri la nivel de suflet mi-ar aduce. Asa am ajuns la concluzia că mi-ar placea să lucrez cu copii și tineri in domeniul educației non-formale. Nu îmi era foarte clar cum îi voi putea ajuta eu pe acești tineri, dar ideea ma entuziasma atat de tare incat mi-a dat puterea să demisionez și sa imi iau un job part time care imi oferea mai mult timp liber pentru dezvoltarea mea in directia propusa. Peste 3 luni de la acest moment, am ajuns sa fac voluntariat la Centrul Gifted Education și aici am intrat pentru prima dată in contact cu citirea rapida.

2. Cum s-a conturat drumul tau?

Pentru că am fost fascinata de acest nou domeniu care se numea invatare rapida, am vrut să cunosc mai mult si timp de aproape doi ani am colaborat cu Asociația Infospeed. Prima data am fost voluntar, iar apoi am ajuns să țin cursuri de citire rapidă și memorare creativă. Pe măsură ce lucram cu oamenii, îmi dădeam seama ca mai lipsește ceva din acest proces și anume alinierea dintre planul mental si cel emotional. Antrenamentul se facea intr-un cadru artificial, iar focusul era pe antrenarea mintii. In momentul in care cursantul ajungea acasa si trebuia sa aplice pe materia lui, parca nimic nu mai semana si in plus, se activau vechile limitari pe partea de invatare pe care nu le putea gestiona singur la inceput. In 2014 am început să caut bucatile lipsă din puzzle pe cont propriu si astfel a luat nastere proiectul Invata Eficient.

3. Care este feedback-ul copiilor in legatura cu acest instrument si tehnicile asociate?

 Copiii sunt fascinati deoarece prin utilizarea acestor instrumente ajung să aibă mai multă incredere in ei si in abilitatile lor. Se creeaza un spatiu intim in care ei se simt confortabili sa scoata la lumina temerile, frustrarile, nemultumirile care le umbresc bucuria pe care o regasim in procesul de invatare. O data ce isi dau jos haina grea a asteptarilor create de parinti, profesori si se uita mai adanc in interiorul lor, atunci isi iau zborul.

4. Stiu ca scrii o carte…..ce te anima in acest proiect?

 Mi-am dat seama de utilitatea unui astfel de proiect in momentul in care tot mai multi cursanti, profesori, parinti au inceput sa ma intrebe cum pot ajunge si ei sa faca ceea ce fac eu. Eu cred ca scopul invatarii este sa experimentezi placere si nu sa eviti durerea cauzata de un eventual esec. In plus, mai cred ca invatarea ar trebui sa porneasca din interior prin intelegerea modului in care actioneaza asupra noastra universul mental si cel emotional. In momentul in care ne umplem capul cu informatii din exterior fara a fi atenti la ce simtim in acel moment, ce pozitie a adoptat corpul nostru, ce ganduri au activat acele noi informatii, ajungem sa fim coplesiti. Scopul acestui proiect este de a aduce putina claritate in ceea ce inseamna procesul de invatare prin intelegerea etapelor pe care le avem de facut pentru a ajunge la o invatare eficienta.5. Cum privesti invatarea accelerata?Invatarea accelerata o vad ca pe un indicator al faptului ca lucrezi cu tine atat la nivel mental, trupesc, cat si sufletesc  Accelerarea se produce in momentul in care iti ridici vibratia si lasi la o parte competitia, fuga pentru premii, distinctii, diplome. Invatarea accelerata apare atunci cand ai un scop foarte clar, unul maret care, prin materializare va aduce unitati de bucurie, cunoastere, frumusete, armonie si in sufletele celor care vin in contact cu munca ta. In momentul in care esti aliniat, ti se accelereaza si procesul de invatare.

6. Ce triunghiuri de competente emotionale sau de virtuti sustin flow-ul?

Flow-ul sau starea de plutire apare atunci cand corpul sau mintea sunt concentrate la maxim in a realiza ceva merituos. Copiii ajung foarte usor la starea de flow atunci cand se joaca deoarece realizeaza o activitate nici foarte usoara ca sa ii plictiseasca, dar nici foarte grea ca sa ii frustreze.

Pentru a sustine flow-ul este nevoie sa gasesti acea activitate care sa iti aduca placere, bucurie. Atunci cand experimentezi starea de flow nu mai ai perceptia timpului, nelinistile dispar, la nivel mental apare ordinea, iar gandurile sunt canalizate intr-o singura directie.

Flowul este sustinut de triunghiuri precum: vocatie – pasiune – geniu, bucurie – perseverenta – inaltare, detasare – concentrare – armonie, constientizare – actiune – integrare.

7. Cum ai vrea sa colaborezi cu centrul Frecventa Om? 

Simt ca sistemul de invatare/educare are nevoie sa faca si el trecere spre o abordare holistica, iar centrul Frecventa Om vine sa completeze acest tablou atat prin noile tehnologii pe care le utilizeaza cat si prin crearea unui spatiu in care armonia, reamintirea, inspiratia si intelepciunea se activeaza. In urmatoarea perioada imi doresc sa dezvoltam doua ateliere (unul pentru copii si unul pentru adulti) in care sa venim cu o perspectiva armonioasa asupra procesului de invatare accelerata.

8. Ce ne poti spune despre Georgiana ca om?

 Ce ar fi de spus despre mine este legat de momentul in care mi-am descoperit pasiunea de a lucra cu copii si tineri. Inainte de acest moment,  ma consideram o persoana plina de imperfectiuni, dar cu timpul, am constientizat ca daca vreau sa ii ajut cu adevarat pe ceilalti, prima data va trebui sa ma ajut pe mine. Interesul pentru dezvoltarea umana m-a adus si mai mult spre domeniul invatarii. Prin invatare am ajuns sa ma cunosc, sa imi explorez limitele dar si sa privesc viata ca pe un proces al carui scop este să fii conectat la temele care apar, sa treci provocarea/examenul, iar apoi sa te bucuri de divinul pe care il descoperi in tine.

………………..

Geoargiana Gerea ne propune un curs inspirator pentru copiii de 10-14 ani.

Frecventa Geniu

Ne trimitem copiii la școală pentru a fi educați. Astăzi educația este considerată acumularea de informații în capul elevului. Cuvântul latin educare înseamnă, a manifesta, a scoate la iveală, a dezvolta din interior. Acest curs își propune să scoată la suprafață înțelepciunea naturală a
fiecărui copil prin conștientizarea potențialului cu care suntem înzestrați, dar și prin onorarea darurilor pe care le-am primit.

Ne vom juca cu subiecte precum:

  1. Importanța atenției și concentrării în procesul de învățare – activarea stării de flux
  2. Harta vocațională
  3. Tehnici de citire rapidă
  4. Tehnici pentru creștere coeficientului de asimilare
  5. Fotocitire – accesarea stării alfa
  6. Tehnici de memorare
  7. Stimulare cerebrală – Luviom, MindSynergy, Samadhi Tank
  8. Învățarea accelerată

Unde? București, Vasile Stroescu nr 14 langa Foisorul de Foc

Se va lucra in grupe de minim 6 – maxim 12 participanți.

Când? O sesiune de curs durează 2 ore, iar un modul este alcătuit din 8 întâlniri (o întâlnire pe lună).

Prima întâlnire va fi pe 30 martie ora 11 30.

Cât? Investiția este de 550 lei/8 intalniri (toate materialele sunt incluse la care se adauga o sedinta la luviom, o sedinta la samadhi, o sedinta la minsinergy) Cursul se achita in 2 rate.

Informații și înscrieri:

Email: georgiana@invataeficient.com, frecventaom@gmail.com